afgelopen dagen! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Esmee Logtenberg - WaarBenJij.nu afgelopen dagen! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Esmee Logtenberg - WaarBenJij.nu

afgelopen dagen!

Door: esmeelogtenberg

Blijf op de hoogte en volg Esmee

13 September 2011 | Peru, Cuzco

Al even niet meer geschreven, maar hier dan toch een nieuwe update!

Donderdag avond kookles gehad, van de man die normaal hier de lunch verzorgd. Senior had zich helemaal op en top omgekleed in zijn kokskleren, erg enthousiast en vooral spatte zijn passie voor koken er vanaf! Een koud gerecht, aardappellasagne met tomaat , kip en mayo. Erg leuk om mijn zijn allen voor het avondeten te zorgen...alleen de manier van het schoonmaken van een mes, daarna de tafel, daarna de snijplank en weer terug naar het mes, met hetzelfde doekje... ging mij even te ver..

Vrijdag mijn laatste les samen met David, Steph en Laura gehad, zij reizen door naar oa Bolivia en de Machu piccu.
Vrijdagavond, zoals elke vrijdagavond, een salsales, van een meneer met erg losse heupen. Op het moment van de salsales moest ik samen met Ymkje helaas net eten (geluk voor anderen), dus as vrijdag geef ik het nog een kans.

Zaterdag met Karolina naar de Melino gelopen, de Melino is de zwarte markt, hier wordt alles voor een Boe en een Ba aan je verkocht. van camera´s, tot zeer hippe telefoons, van kleren tot schoenen. De melino is een ´achterstands´ markt waar je vooral tussen de locale bevolking begeeft. Letten op je tas is een pre. Het zielige is daar ook dat de moeders in hun stand staan, die tot de nok toe volstaat en je ondertussen haar 3 of 4 kleine kinderen ziet spelen op de grond. Na een wandeling van 3,5 uur waren we dan ook wel toe aan de lunch. Een grote blaar op mijn hak gooit roet in het eten om dichte schoenen te dragen, gelukkig heeft mijn duitse vriendin Lisa blaarpleisters..
Na de lunch ben ik naar het centrum van Cuzco gelopen om daar te meeten met Marloes. (Marloes is een vriendin van Jeanine, en Jeanine is weer een vriendin van mij). Erg leuk gepraat en s avonds raadde zij mij aan om naar een festival te gaan met locale bandjes die optraden. Zodoende ben ik samen met wat meiden naar het festival gegaan, niet wetend wat te verwachten. Het was een groot festival georganiseerd vanuit the gouverment, waar je toch nog wel, ik althans, moest wennen aan het muziekgenre.
Sinds deze dag heeft Ymkje intrek genomen in kamer nr ocho als roomie van mij, dit bevalt erg goed.

Zondag heb ik er een relaxdag van gemaakt, fijn geskypt met het thuisfront en mijn spaans geleerd.
Vanaf gister (en vandaag) is het hier een beetje raar, s middags vindt het nodig om te gaan regenen, terwijl ik hiervoor niet was gekomen.

Sinds gister zit ik ook in een nieuwe klas, waar het niveau volgens de lerares te hoog voor mij lag ( RAAR, dat ze bezig is met de werkwoorden die ik vorige week toch echt al heb gehad) en ben na 2 uur les in een andere klas geplaatst. Het niveau ligt lager en weet al veel, volgens de lerares moet ik mijn geduld op de proef stellen en zou het vanaf overmorgen weer op het niveau zitten waar ik nu op zit. We wachten af... Gister na de les, samen met Emma naar Plaza San Pedro gelopen, hier fijn rondgesnuffeld en daarna aan mijn spaans gezeten, onder de warme dekens.

Vandaaf 2 uur les gehad, en daarna nogmaals naar Melino gelopen met Ymkje, zij had nog al wat hiking spullen nodig. Nu regent het hier weer, maar wel tijd voor het schrijven van een uitgebreid verhaal!!

Tot snel lieverds! xx

oja het weekend van 24 en 25 gaat het dan gebeuren, tijd om de macchu piccu te bezoeken! welliswaar met de trein maar ach, als de wijna picchu er ook bijzit om te beklimmen, vindt ik dat al even genoeg!

  • 13 September 2011 - 21:45

    Heino:

    Dat is wat men noemt een "rijk" doekje ipv van mayonaise?

  • 14 September 2011 - 04:30

    Berdien:

    zo te horen vermaak jij je wel, helemaal geen tijd om ons te missen.
    er zijn natuurlijk belangrijker personen om te missen dan mij.
    maar geniet lekker van alle dingen om je heen en vooral blijven schrijven.
    vind het erg leuk om te lezen wat je meemaakt.

    liefs, berdien

  • 14 September 2011 - 10:08

    Daphne:

    He Es! Leuk om weer iets van je te horen! Hier gaat alles ook goed. Zondag helaas verloren van AthenA (eerste 5 min meteen 0-3 achter), maar wel gescoord! Nu ga ik ook maar weer aan school ;) Veel plezier daar! xx

  • 14 September 2011 - 16:55

    Inez:

    Dag mupped,

    Kan niet wachten totdat ik je in actie mag zien en zelf een salsa dansje met je kan wagen ;) hihi. Xx

  • 14 September 2011 - 20:23

    Mariska:

    Hai Es!
    Leuk om te lezen allemaal en je foto's te zien!! Zet 'm op met je Spaans, you can do it!! Niet te hard leren he, vergeet ook niet te genieten ;)
    xx

  • 14 September 2011 - 20:56

    Inge:

    hoi Es,
    wat leuk om je verhalen te lezen.
    geniet ervan.
    ben benieuwd naar je spaans.
    Xing

  • 14 September 2011 - 22:22

    Esmee:

    rijk doekje indd, ik noem het een vies doekje!!! bleh !
    ik mis jullie allemaal ontzettend , de een net iets meer dan de ander natuulks ;)
    vh weekend weer tijd voor een nieuw verslag!
    Love 2 you all

  • 15 September 2011 - 06:10

    Sander:

    Hey Esmeetje!

    Ik wilde je even zeggen dat ik aan je denk en wil je enorm veel plezier wensen in het mooie Peru! Geniet er lekker van en blijf er a.u.b. niet! ;)

    Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Esmee

Actief sinds 06 Juni 2011
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 10419

Voorgaande reizen:

02 September 2011 - 28 September 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: