1e dagen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Esmee Logtenberg - WaarBenJij.nu 1e dagen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Esmee Logtenberg - WaarBenJij.nu

1e dagen

Door: esmeelogtenberg

Blijf op de hoogte en volg Esmee

05 September 2011 | Peru, Cuzco

Nou vanuit Lima een goede korte vlucht gehad naar Cuzco, aangezien Cuzco op 3400m ligt kon je hoogteziekte verwachten. De gedachte ik ben uit het vliegtuig en slaat in als een bom is verkeerd. Ik werd netjes opgepikt voor mijn eerste rit door Cuzco met de auto, wat een chaos!! Auto,s toeteren en drukken gewoon overal hun auto tussen. Bij aankomst de eerste medestudenten onmoet en werd mijn kamer gewezen. Een 2 persoonskamer maar heb deze gelukkig nog voor mezelf. Aangezien het water niet uit de tap is te drinken ben ik meteen even met 2 meiden naar de supermarkt gelopen, daarna gedoucht en even geslapen.
Na mijn slaap geluncht met de rest, dit bestaat uit een voor, hoofd en nagerecht. s middags weer naar het stadje gelopen om even met het thuisfront te skypen. om 17.00 weer terug op mijn kamer en meteen in slaap gevallen tot de volgende ochtend 9u.... blijkbaar nodig. Zondag erg last gehad van jetlag en hoogte, even acclimatiseren, het ontbijt overgeslagen en nog maar even verder geslapen. smiddags naar een local peruaanse markt geweest, daar rondgelopen en o wat een mooie leuke spulletjes !! Om 16.00 heb ik een stadswandeling gehad, en in Cuzco is er nog genoeg te bekijken.
Vannochtend mijn eerste spaanse toets gemaakt, ofwel een leeg blaadje ingeleverd. Total beginner!!
Zit nu in een groepje van 4, wat erg prettig is, de leraren geven op een leuke manier les en mostly alles in het spaans. Mooie uitdaging en heb zelfs mijn huiswerk al af!
Deze middag maar wat truien halen aangezien het vanaf 17.00 erg afkoelt (overdag is het wel heerlijk warm, zelfs al bruin geworden)

Lieverds, tot snel!!

  • 05 September 2011 - 19:28

    Iñez:

    Dag chicky,

    Blij dat je veilig bent aangekomen. Zo te lezen heb je al lekker je rust genomen :P. Ben jaloers op je!

    Xx

  • 05 September 2011 - 19:29

    M En M:

    Verslagje eerste dagen is een feit, goed van je te lezen.
    Buiten het om moeten schakelen, klinkt het alsof het ok is daar. Fijn zo! Enne, dat lege blaadje is over een maand of twee vast minder leeg...
    Veel plezier lief, en zorg goed voor jezelf!

    Liefs,
    Zus en co

  • 05 September 2011 - 20:02

    Nienke:

    Heyy Esmeee,
    Fijn dat je goed bent overgekomen en dat je het al naar je zin hebt.
    Is het huiswerk moeilijk?
    ik heb nu lekker vakantie, alleen het weer is niet zo mooi.
    nou meid, geniet er lekker van!
    liefs Nienke

  • 06 September 2011 - 08:09

    Diaz:

    Hee goed te horen dat je goed bent aangekomen. Wel foto's maken hoor. Wil wel zien waar je bent

  • 06 September 2011 - 08:51

    Lisette Van M:

    Geniet er van!!

  • 06 September 2011 - 12:11

    Heino:

    Niets zo mooi als een maagdelijk wit blaadje. Ook voor de docent, kijkt zo lekker na ;-). Heb je wel een groene krul gekregen? Hoe is het daar met de plaatselijke hockeyclub? Zeker veel (Mini) Coopertesten of Talpakalopen? Ik zie dat je al over 54 dagen terug bent, dan ben je al weer heel wat ervaringen en special drinks verder. Is er ook nog een handelslijn op te zetten, gezien de prijzen die je zo noemt ben ik daar voor in de markt! Nou dag kippie (hoezo Chiky) tot Skypes!

  • 06 September 2011 - 12:13

    Joske:

    Hey,

    Leuk om je verhalen te lezen. Je hebt al heel wat mee gemaakt, maar al met al goed aangekomen!!
    Veel succes met je huiswerk haha. geniet ervan en ik wacht op je nieuwe verhaal.

    xx

  • 06 September 2011 - 19:42

    Sanne:

    Heey meis,

    Fijn dat je goed bent aangekomen!
    Leuk om je verhaaltjes te lezen, ik ga ze volgen.
    Ik hoop dat je een leuke tijd tegemoet gaat!

    Liefs

  • 08 September 2011 - 21:08

    Esmee:

    leuke reacties! pap over een paar weken heb ik een conditie en spieren vn hier tot gunder!! elke dag hier rondlopen is al een hele uitdaging..dubble mid mid? haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Esmee

Actief sinds 06 Juni 2011
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 10410

Voorgaande reizen:

02 September 2011 - 28 September 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: