Vliegen - Reisverslag uit Lima, Peru van Esmee Logtenberg - WaarBenJij.nu Vliegen - Reisverslag uit Lima, Peru van Esmee Logtenberg - WaarBenJij.nu

Vliegen

Door: esmeelogtenberg

Blijf op de hoogte en volg Esmee

03 September 2011 | Peru, Lima

En toen was het zover, vrijdag om 04.30 ging de wekker, op naar schiphol. Na een kop koffie met Jarno en Lotte, ingecheckt en vrij snel doorlopen.

Bij de douane was ik al aan de beurt, een mooi intervieuw afgelegd van 20 minuten maar gelukkig mocht ik verder.

Eenmaal in het vliegtuig mijn buurman ontmoet, een man eind 50 die voor 2 weken ging crousen door Amerika op de motor. Een gezellige vent, die wel van een biertje hield. Eigen bier meenemen in het vliegtuig en opdrinken mag natuurlijk niet. Na een pittige vlucht van bijna 11 uur, vooral de landing ging met horten en stoten, kwam de volgende opgave; een grote amerikaan kwam op mij af en vroeg of ik engels kon vertalen naar het nederlands, natuurlijk kon ik dit, maar toen hij zijn badge liet zien, bleek deze amerikaan een federal marshall te zijn. Even twijfelde ik of ik nog wel kon vertalen, maar aangezien hij het nodig had voor mijn bierdrinkende buurman ondervraging werkte ik mee.

Daar heb ik Laura ontmoet, zij is 2 jaar geleden al in Cuzco geweest, en heeft mij veel kunnen vertellen over het land en de stad. Laura en ik wilden op het vliegveld van Houston toch nog even een frisse neus halen ookal waren we al ingecheckt, dit was mooi voor onze hobby, 2x in Houston door de douane. Op zijn amerikaans gaat het daar streng maar rechtvaardig.

We waren mooi op tijd in het vliegtuig, bleek het een vliegtuig met historie te zijn. Een eerdere opstijgpoging en anderhalf uur later zaten we toch echt in de lucht naar Lima. Nu zit ik op het vliegveld van Lima, waar ik om 01.00 aankwam en mag wachten tot 05.00 om in te checken en om 07.00 te vliegen. Tijd voor mijn eerste verhaal dacht ik zo, bij deze!

Ik ga nog even mijn spaans bijspijkeren in deze uurtjes voordat ik echt in Cuzco ben. Ik heb er zin in, maar stiekem toch ook wel spannend.
Tot het volgende verhaal!!

Beso !!


  • 03 September 2011 - 10:10

    Maureen:

    Leuk om je eerste verhaal te lezen. ZO te lezen heb je een hele vlucht voordat je in Cuzco aankomt. Veel plezier en succes met je spaans.

  • 03 September 2011 - 10:55

    Heino:

    Mooi zo'n bierdrinkende buurman. Was zeker geen Grolsch dat ie uitleg moest geven ;-).
    Tja en je moet ver wat voor over hebben om een "frisse neus" te halen en dat ondanks dat het overal "non smoking" is (of mis ik wat?) Blijven schrijven, da's leuk!

  • 03 September 2011 - 21:10

    M En M:

    Dag lieve kleine,

    Mooi man, eerste avonturen al in the pocket :-)! Benieuwd naar al wat volgt. Hopelijk verliep de rest van je reis voorspoedig. Heel veel plezier.

    Dikke zoen van zus en co

  • 05 September 2011 - 09:27

    Daphne:

    He Es! Leuk om te lezen! Ben benieuwd hoe je het gaat hebben daar. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Esmee

Actief sinds 06 Juni 2011
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 10420

Voorgaande reizen:

02 September 2011 - 28 September 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: